marți, 16 septembrie 2008

Am inceput scoala. Raportez. Before the Day-One

Nu io, io am terminat-o de mult, sau ea pe mine, ma rog. Fie-mea cea mare a 'intrat in sistem', cum imi place mie sa spun. A inceput caruselul. Si cum scoala se afla la noi in cartier, in capitala mandrei mele tarisoare despre care e vorba in aceasta poveste, recte blog, intamplarile legate de ea (de scoala) vor avea trasaturile caracteristice ale tarisoarei, nooo?
Before the day-one (mai precis in dupa-amiaza de duminica de dinainte de 15 sept): cand incepem scoala ? maine. maine cand? pai ultima stire (la noi) era de ora 9. Du-te si verifica, zice sotu`, un impatimit al jocurilor de noroc in ce priveste viata de zi cu zi (adica el pierde mai tot timpul :) in special in relatia cu statul).
Ma duc cu o prietena sa-i arat 3 strazi din Bucuresti toamna, nu noaptea (ierea orele 18 abia) pe drumul catre fostele noastre scoli, una viitoare a lu aia mica. Nu m-am gandit, nu m-am gandit ca e inchisa poarta in fata, nimeni in ghereta de paza, sa dam ocol zic, pana la intrarea din spate (mentionez ca urmare a apropierii alegerilor beneficiem de o scoala renovata din cap pana-n picioare, gard imprejmuitor ca la puscarie bashca doo gherete paza in dreptul celor doo intrari).
Ne plimbam pana la intrarea din spate. Buuuun. Poarta inchisa. Intru putin in panica (paranoia, deh), daca s-a schimbat ora, daca intarziem, daca.....hopa, aud voci din ghereta!
Fiti amabil, zic.....hmmngghhhhgg....FITI AMABIL !!...e cineva? ..... si iese EL. Jmecheru` ala de Caragiale - in spatele meu, tocmai se inspira pentru Cetateanul turmentat. 'Buna seara, va rog, ne lasati, sau ne puteti insoti pana la usa scolii sa vedem la ce ora este afisat ca este deschiderea maine?' 'Aaaaa, ati mai fost si ieri.' 'Da, siii?' 'Pai v-am retinut ca ati lasat poarta deschisa' 'N-am lasat-o decat pana am urcat treptele cu caruciorul (intrarea e in panta, of course); doamna cu care eram s-a intors si a inchis-o' 'Nu pot sa va las' 'Cand am fost nu se afisase nimic, doar mi-a zis cineva, vreau sa verific la ce ora este deschiderea, va rog' ....
.......'La nove....nove......la nove e deschiderea' 'Poftim? nu mai stiti romaneste? (ma infurii) da` dumneavoastra stiti ca este interzisa starea de ebrietate cand sunteti de paza?' - Caragiale imi da un ghiont sa ma-mpiedic, nu alta: 'da` de unde stiti ca sunt in stare de ebrietate?' 'Ei na......din experienta' (raspunsul meu pare sa-l fi descumpanit si repeta intrebator: din experienta?) 'Exact' ............il vedem plecand spre ghereta si speram ca vine cu cheia, sa verificam ora. Vine cu un inel de chei, alege una, o baga in yala portii, o freaca acolo de vreo 3 ori, o ridica in fata ochilor si mormaie: 'nu merge, nu pot sa va dau drumul' - si zambeste idiot, culmea, respectandu-si, probabil, ordinele de a nu da drumul nimanui sa intre in curtea scolii. Curte pazita de un paznic beat muci. Vive la Roumanie cu noi in ea !

Niciun comentariu: